reklam
reklam

SON DAKİKA

Kadirli Postası
reklam

DİYETİSYENDEN RAMAZAN UYARILARI

DİYETİSYENDEN RAMAZAN UYARILARI
Bu haber 06 Nisan 2021 - 9:59 'de eklendi ve 24 views kez görüntülendi.

Ramazan Ayı öncesi Diyetisyen Fatma Zehra Avcı’dan uyarı
On bir ayın Sultanı Ramazan Ayı öncesi diyetisyen Fatma Zehra Avcı, vatandaşlara beslenme konusunda uyarılarda bulundu.
Özel 7 Mart Hastanesi Diyetisyeni Fatma Zehra Avcı, Ramazan Ayı’nda beslenme alışkanlığının neredeyse tümüyle değişeceğini ve vücudun bu değişikliklere uyum sağlaması için iftar ve sahur arasındaki süreyi beslenme açısından iyi değerlendirmek gerektiğini söyledi. Aksi halde kilo alımı, hazımsızlık gibi sorunlardan; yüksek tansiyon ve kalp krizi gibi önemli hastalıklara kadar sağlığı etkileyecek birçok durumla karşılaşmanın mümkün olduğunu ifade eden Diyetisyen Avcı, beslenmede yapılacak basit değişikliklerle daha keyifli ve sağlık sorunlarından uzak bir Ramazan Ayı geçirilebileceğini söyledi.
Diyetisyen Fatma Zehra Avcı’ın Ramazan Ayı’nda sağlığınıza dikkat etmek ve kilonuzu korumak adına beslenmede dikkat edilmesi gereken önerileri ise şu şekilde:
Öğünler sahur ve iftar olmak üzere iki ana ve iftardan sonra 1,5- 2 saat aralıklarla iki ara olarak düzenlenmelidir.
Normalde nasıl kahvaltı günün en önemli öğünüyse Ramazan Ayı’nda da sahurun en önemli öğün olduğu unutulmamalı ve kesinlikle atlanmamalıdır. Sahurda tercihinizi kahvaltılıklardan yana kullanmak sizin için en sağlıklısı olacaktır. Az tuzlu peynir, haşlanmış yumurta, süt, domates, salatalık, ceviz-fındık, çiğ sebze-meyve ve tam buğday ekmeğinden oluşan hafif bir kahvaltı yapılmalı, aşırı yağlı, tuzlu, şekerli ve unlu gıdalardan uzak durulmalıdır.
Hemen Sahurda yatış pozisyonunu alınmamalı en az sahurdan 1 saat sonra yatış pozisyonuna geçmeye özen gösterelim.
Hem sahurda hem iftarda mideyi birden çok fazla yemekle doldurmamak gerekir. Aniden yaşanan mide gerginliği tansiyon yükselmelerine yol açabilir. İftarı 2 öğüne bölmek önemlidir. İftar öncelikle 1-2 bardak ılık su ile açılmalıdır. İftariyelik olarak ise salam, sosis, sucuk, pastırma ve kavurma gibi işlenmiş etler yerine, az miktarda kuru hurma, tuzsuz zeytin ve peynir tercih edilebilir. Sonrasında mideyi rahatlatmak ve hazmı kolaylaştırarak mide gerginliğini engellemek adına düşük kalorili ev yapımı bir çorba tüketilebilir. Bu küçük öğünden sonra mutlaka 10-15 dakika beklenmeli ve sonrasında ana yemeğe geçilmelidir. Ana yemekte doyumu sağlamak için yağsız kırmızı et, derisiz tavuk, hindi, balık, kuru baklagil, zeytinyağlı sebze yemekleri ve salatayla devam edebilirsiniz. Ramazan pidesi bu ayın vazgeçilmezidir; ancak minimum miktarda tüketilmesi gerekir.
Ana yemekten sonra 1,5 saat arayla 1 yada 2 ara öğün yapılmalıdır. Bu ara öğünlerde ise porsiyon kontrolü yapılarak meyve, ceviz, fındık, badem, kefir ve yoğurt tüketilebilir. Tatlı tüketilecekse haftada 1-2 kez, ana yemekten 2 saat sonra olacak şekilde ara öğün yerine meyveli, sütlü tatlılar veya dondurma tercih edebilirsiniz.
Ramazan ayının günlerin uzamaya başladığı zamana denk gelmesiyle, uzayan süreye bağlı olarak oruç sırasında vücut normalden daha fazla su ve mineral kaybına uğramaktadır. Kaybolan su ve mineral kaybını dengelemek için iftardan itibaren sahur vaktine kadar bol su (2-2,5 litre) ve sıvı (örneğin ayran, cacık, taze sıkılmış meyve suları, şekersiz doğal limonata ve şekersiz kompostolar) tüketimine özen gösterilmelidir.
İftar veya sahur sofralarında fazla yağlı, baharatlı, tuzlu ve ağır besinlerin tüketiminden kaçınılmalı; yemeklerin bitkisel sıvı yağlar ile pişirilmesine özen gösterilmelidir. Ayrıca yemekleri pişirirken ızgara ve fırında pişirme gibi sağlıklı yöntemler tercih edilmelidir.
Ramazanda sindirim sisteminin uzun süre çalışmaması nedeniyle konstipasyon (kabızlık) yaşanma sıklığı artar. Kabızlığı önlemek adına, yemeklerde lif/posa oranı yüksek besinler, sebze yemekleri, salatalar ve ara öğünlerde de taze ve kuru meyveler tercih edilmelidir.
Yemekler küçük lokmalar halinde yavaş yavaş yenilmeli, besinler ağızda iyice çiğnendikten sonra yutulmalıdır.
Son olarak iftardan yaklaşık 1-1,5 saat sonra yapılan hafif yürüyüşler hem metabolizmanızın hızlanmasına yardımcı olacak hem de sindirimi kolaylaştıracaktır.
ŞİMİDEN HERKESE HAYIRLI MÜBAREK RAMAZANLAR DİLERİM

Etiketler :
reklam
POPÜLER FOTO GALERİLER
SON DAKİKA HABERLERİ
reklam
İLGİLİ HABERLER
SON DAKİKA
casino metropol casino maxi